HABER AKIŞI

Bakan Ersoy, Türkiye'nin 2023 turizm stratejisini açıkladı

 Tarih: 27-09-2019 13:17:52
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 27 Eylül Dünya Turizm Günü’nde İstanbul Dolmabahçe Sarayı’nda yerli ve yabancı basın mensuplarıyla düzenlediği toplantıda Türkiye’nin 2023 Turizm Stratejisi’ni açıkladı.

Turizmi Türkiye’nin stratejik sektörlerinden biri haline getirmeyi hedefleyen 2023 Turizm Stratejisi’ne göre Türkiye, turizmde ilk defa sürdürülebilir ve gelir odaklı bir büyüme modeline geçecek. Stratejide, 2023 yılı için hedeflenen turist sayısı 75 milyondan fazla, turizm gelirleri ise 65 milyar dolar. 2023 Turizm Stratejisi’ndeki hedeflere uygun olarak çekilen ve Türkiye’yi günümüz ziyaretçilerinin aradıkları zengin ve derin deneyim çeşitliliğinin adresi olarak tanımlayan “2020 Reklam Filmi” ilk kez gösterildi.


Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 27 Eylül Dünya Turizm Günü’nde İstanbul Dolmabahçe Sarayı’nda yerli ve yabancı basın mensuplarıyla düzenlediği toplantıda Türkiye’nin 2023 Turizm Stratejisi’ni açıkladı. Bakan Ersoy, stratejide yer alan yaklaşımlara uygun olarak geliştirilen Türkiye’nin yurt dışı tanıtımında kullanılacak yeni 2020 Reklam Filmlerini de gösterdi. Türk turizmini, sürdürülebilir ve gelir odaklı bir büyüme modeline taşıyan 2023 Turizm Stratejisi, gerçekleştirilecek çalışmaların ve çok yönlü yeni uygulamaların sonucunda, 2023 yılında Türkiye’nin 75 milyondan fazla turisti ağırlamasını ve 65 milyar dolarlık bir turizm gelirine ulaşılmasını hedefliyor. 2023 Turizm Stratejisi, 11’inci Kalkınma Planı içindeki hedefler kapsamında ve 3’üncü Turizm Şurası çıktılarından yararlanarak, Türkiye’nin turizm sektöründe gerçekleşmesi beklenen büyük değişim ve ilerlemeye uzanan yolu özetliyor. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, düzenlediği basın toplantısında Türkiye’nin 2023 Turizm Stratejisini, "Türkiye, günümüz turistlerinin değişen beklentilerini karşılayabilecek olağanüstü çeşitlilikte seyahat fırsatları sunan bir dünya markası. 2023 Turizm Stratejisi’nde ortaya konan yeni stratejileri uygulamaya geçirerek ülkemizi, ağırladığı turist sayısı ve elde ettiği gelir miktarıyla küresel turizm pazarında bir üst lige çıkaracağız. 2023 yılında ülkemizi 75 milyondan fazla turistin ziyaret etmesini ve 65 milyar dolarlık turizm geliri elde etmeyi hedefliyoruz. Bunu, turist başına ortalama harcamayı artırıp ve ortalama geceleme sayısını 9,9’dan 10’a çıkararak, gecelik ortalama 86 dolarlık harcama seviyesine ulaşarak yapmayı planlıyoruz" şeklinde aktardı.

Tanıtım faaliyetlerinde sürdürülebilir yaklaşım
Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, konuşmasına şu şekilde devam etti:
"Dünya genelinde turizmde rakibimiz olan ülkelerde uzun yıllardır faaliyetini sürdüren turizm tanıtım ve gelişimi için tek elden çalışan ajans modeli ülkemiz için hayata geçirilmiştir. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile sektörün turizm tanıtımına aktif katılımı mümkün kılınmış, bütçe imkanlarının genişletilmesi ile de sürdürülebilir ve etkin tanıtımın önü açılmıştır. 2018 yılında 18 milyon dolar olan Bakanlık tanıtım bütçesini, 2019 yılında ortaya koyduğumuz politika değişikliği ile 72 milyon dolara çıkardık. 2020 yılında ise Bakanlığımız ve yeni kurulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile birlikte tanıtım bütçesini 180 milyon dolara taşımayı hedeflemekteyiz. Turizmde rakibimiz olan ülkelerin uzun yıllardır yaptıkları yatırımlarla ortaya koydukları çalışmalar için kullandıkları büyük tanıtım bütçelerine oranla var olan açığımızı her yıl yapacağımız artışlarla kapatmayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda 2023 yılında 220 milyon dolarlık tanıtım bütçesine ulaşmak için çalışacağız. Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı ile tanıtım yaptıkça turizm gelirlerimizi arttıracak, gelirlerimiz arttıkça da tanıtım bütçemizi büyüteceğiz."


Bu hedefler doğrultusunda tanıtım faaliyetlerinin çeşitlendirileceğini söyleyen Ersoy, "TV, açık hava, dergi, editöryal yazı, dijital ve sosyal mecralarda çeşitlendirerek odaklı ve yoğunlaştırılmış şekilde gerçekleştiriyoruz. Hedef pazarlarda ziyaretçilerin beklentilerine ulaşmak için pazar araştırmaları yaptırıyor ve söz konusu araştırmalar doğrultusunda tanıtım stratejimizi çeşitlendirerek tüm mecralarda yer alıyoruz. Deneyime dayalı Türkiye portalının ve dijital uygulamaların hayata geçirilmesine öncelik veriyoruz. Yabancı ziyaretçilerin yanında, iç turizmin gelişmesine yönelik olarak yerli ziyaretçilere yönelik tanıtım çalışmaları gerçekleştireceğiz. Başta az keşfedilmiş ya da gelişmekte olan turizm bölgeleri olmak üzere, yeni ürün ve destinasyon çalışmalarına ağırlık vereceğiz. Bu kapsamda ayrıca, arz güvenliğini sağlayarak paket tur oranlarını yüzde 15 ila 60 bandına çekmeyi hedefliyoruz" dedi.

"Turizm ürünü ve hedef kitle çeşitlendirilmesi"
UNESCO'dan tescilli marka şehirlerine yenilerinin ekleneceğini belirten Ersoy, dijitalleşmeyi de tüm çalışmaların temeline alacaklarını söyledi. Ersoy, "Yüksek harcama potansiyeli olan ziyaretçi oranında da artış olmasını hedefliyoruz. Bunun için de yeni ürünler geliştireceğiz. Gastronomi tanıtımını ayrı bir başlık altında ele alacağız. UNESCO’dan tescilli marka şehirlerimize yenilerini ekleyeceğiz. ‘Türkiye Lezzet Haritası’ çıkartacak ve gastronomi güzergâhları oluşturacağız. Kültür turları ile sağlık turizmini büyütmek, turistlerin alışveriş harcamalarını yükseltmek için adımlar atacağız. Eğitim turizminden spora, inanç turizminden üçüncü yaş hedef kitlesine, kongre turizminden festival ve etkinlikler ile kurvaziyer-yat turizmine kadar pek çok alana odaklanacağız. Türkiye genelinde yeni müzeler açmaya devam edeceğiz. UNESCO Dünya Mirası Listelerindeki unsur sayılarımızı artıracağız. Yeni kültür rotaları ile arazi ve yol bisiklet turizmine yönelik rotalar oluşturacağız. Aynı zamanda da “Bisiklet Dostu Otel” sayımızı artıracağız. Dijitalleşmeyi tüm çalışmalarımızın temelinde tutarak, yeni nesil turiste aradığı tüm deneyimi seyahati başlamadan vereceğiz. İnanç turizmi için Türkiye Dijital İnanç Haritası ve İnanç Portalı’nı hayata geçireceğiz" ifadelerini kullandı.

"Yeni odak pazarlar"
Orta ve Doğu Avrupa'da gelişen yeni odak pazarlara odaklanılacağını söyleyen Ersoy, Türk Hava Yolları'nın (THY) uçuş seferleri düzenlediği tüm ülkelerin hedef pazar olduğunun altını çizdi. Ersoy, "Bundan sonraki süreçte, tanıtımda halen ülkemize büyük rakamlarla turist gönderen ana pazarlarımızın yanı sıra dünyadaki turizm büyümesinde kaynak pazarlar olarak öne çıkan Uzak Doğu ve Pasifik Bölgelerinde yer alan Çin, Hindistan, Güney Kore, Japonya gibi yükselen pazarlara odaklanacağız. Orta ve Doğu Avrupa’nın gelişen ekonomileri de yeni odak pazarlarımız içerisine alınacak. Uzak Doğu ve Pasifik ülkelerinden gelen turist sayısının artırılması için ulaşım, kapasite ve direkt uçuşlarda buna uygun düzenlemeler yapılacak. Asya Pasifik Bölgesinden gelen turist sayısının 2018-2023 yılları arasında yıllık ortalama yüzde 30’un üzerinde artmasını öngörüyoruz. Uzak Asya ve Okyanusya Bölgesinden 2019 yılında gelmesi beklenen yaklaşık 1 milyon turistin 2023 yılında 4 milyona ulaşmasını hedefliyoruz. THY’nin uçtuğu ve uçacağı bütün ülkeler artık hedef pazarımız. Çin, Japonya, Hindistan ve Güney Kore ile karşılıklı ek slot taahhütleri yapıyoruz. THY ile ortak reklam ve pazarlama faaliyetlerimizi artırarak sürdüreceğiz. Türkiye’ye yönelik münferit seyahatlerde artış sağlayacağız" şeklinde konuştu.

"Turizmde sürdürülebilir, çevre dostu gelişim"
Turizmde sürdürülebilir projeler ve çevre dostu bir gelişim için çalışmaların hızlandırıldığını aktaran Ersoy, "Turizmde sürdürülebilir ve çevre dostu bir gelişim için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. Bu kapsamda da turizm alanı ilan edilmiş kıyı kentlerinde özellikle arıtma yatırımlarına önem vererek belediyeleri destekliyoruz. Bundan sonraki süreçte Mavi Bayrak ve tesislerde Yeşil Yıldız uygulamaları gibi çevre sertifikasyonlarına çok daha fazla ağırlık vereceğiz" diye konuştu.

"Tanıtım filmi Türkiye’nin turizmde sunduğu deneyim zenginliğini vurguluyor"
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, düzenlediği basın toplantısında, Türkiye’nin 2020 yılında kullanılacak ve tanıtım kampanyasının temelini oluşturacak yeni reklam filmini de katılımcılarla paylaştı. Ersoy, reklam filmi hakkında, "Film, Türkiye’nin günümüz ziyaretçilerinin aradıkları özgün seyahat ve keşif deneyimini yaşayabilecekleri ideal bir adres olduğunu çarpıcı bir kurguyla anlatıyor. Film aynı zamanda Türkiye’nin aile seyahati için aranan bir destinasyon olduğunu vurguluyor. Batı, Asya ve Uzakdoğu pazarlarında gösterimi için 3 ayrı versiyonu bulunan 90 saniyelik Türkiye tanıtım filmi, Türkiye’nin hem güncel yüzüne hem de kültürel zenginliklerine ve derinliğine vurgu yapıyor. Deneyim odaklı seyahati, yenilikçi ve farklı bir yaklaşımla anlatan film, Türkiye’nin doğasına, tarihine, kültürel hazinelerine, inanç noktalarına, gastronomisine, alışveriş, moda ve sanat dünyası ile eğlence yaşamına yer veriyor" ifadelerini kullandı.

"Yeni tanıtım filmi 2 aylık bir çalışma sonucunda hazırlandı"
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un düzenlediği basın toplantısı ile tanıtımı yapılan yeni reklam filmi, iki ay süren bir çalışma sonucunda, 98 kişilik bir ekip tarafından, 5 ayrı şehirde, toplamda on bir ayrı mekânda yapılan çekimlerle tamamlandı. Türkiye’nin yeni tanıtım filmi için Turunçpınarı, Cennet Koyu, Babadağ, Patara, Kekova, Kapadokya Balon, Göreme Açık Hava Müzesi’nde Karanlık Kilise, Kaş yolu, Hierapolis ve İstanbul’da çekimler yapıldı. Ayrıca, Kelebekler Vadisi, Yassıca Adası, Suluada, Göcek Koyları, Kaş- Fethiye yolu ve Ölüdeniz için de drone çekimleri gerçekleştirildi. Hazırlanan ana tanıtım filmi ile birlikte dijital mecralarda sıklıkla karşılaşılan 19 kısa film de oluşturuldu. 10-15 saniyelik hikâyeler olarak kurgulanan kısa filmler sosyal medya kanallarının yanı sıra dünya televizyonlarında “seri reklamlar” tarzında da yayınlanacak. Yeni tanıtım filmi tüm versiyonlarıyla birlikte Bakanlığın 2020 yılında düzenleyeceği entegre pazarlama kampanyasının temelini oluşturacak. Bakanlık, filmlerin yanı sıra her pazara özgün olarak tasarlanan halkla ilişkiler çalışmaları, yeni nesil dijital uygulamalar, çevrimiçi ve basılı yayın ilanları, fuarlar ve özel etkinliklerden oluşan 360 derece bir iletişim kampanyası yürütecek.

  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  FACEBOOK YORUM
Yorum
  DİĞER KÜLTÜR SANAT HABERLERİ
  BURSA HABERLERİ
Erdem: “Fırsatçılığa Asla İzin Vermeyeceğiz” Erdem: “Fırsatçılığa Asla İzin Vermeyeceğiz” Karacabey Ziraat Odası Başkanı Erhan Erdem, domates fiyatlarının düşmesiyle birl..
Butgemde İnternet Gazeteciliği Eğitimleri Başladı Butgemde İnternet Gazeteciliği Eğitimleri Başladı Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Eğitim Vakfı çatısı altında faaliyet göster..
Kadınlara Özel Suda Cimnastik Kadınlara Özel Suda Cimnastik Bursa’da 7’den 70’e toplumun tüm kesimlerini sporla buluşturmak amacıyla birbiri..
Bursa'da Feci Kaza! Bursa'da Feci Kaza! Bursa’nın Orhangazi ilçesinde kavşaktan geçiş yapmak isteyen iki aracın çarpıştı..
  BURSASPOR HABERLERİ
Bursaspor'da olağanüstü kongre kararı alındı Bursaspor'da olağanüstü kongre kararı alındı Bursaspor Kulübü Yönetim Kurulu, bugün gerçekleştirdiği toplantının ardından ola..
Bursaspor Başkanı Mestan: Süper Lig, 22 değil 24 takımlı olmalıdır! Bursaspor Başkanı Mestan: Süper Lig, 22 değil 24 takımlı olmalıdır! Bursaspor Başkanı Mesut Mestan, Süper Lig'in 24 takımla oynanması gerektiğini aç..
ADANA DEMİRSPOR | 4 - 1 | BURSASPOR (MAÇ SONUCU) ADANA DEMİRSPOR | 4 - 1 | BURSASPOR (MAÇ SONUCU) TFF 1. Lig Play-Off Yarı Final rövanş maçında Adana Demirspor, sahasında Bursasp..
Bursaspor evinde fırsat tepti! Bursaspor evinde fırsat tepti! TFF 1. Lig'den Süper Lig'e yükselme yolunda kendi evinde Play-Off ilk maçında Ad..
  DÜNYA HABERLERİ
Dünya genelinde Kovid-19'dan iyileşenlerin sayısı 13 milyonu geçti! Dünya genelinde Kovid-19'dan iyileşenlerin sayısı 13 milyonu geçti! Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) verilerinin derlendiği "Worldometer" internet si..
Lübnan'da hükümet istifa etti Lübnan'da hükümet istifa etti Beyrut Limanı’nda yaşanan şiddetli patlamanın ardından Lübnan kabinesi istifa et..
Lübnan Başbakanı Diyab: 'Pazartesi günü Bakanlar Kuruluna erken seçim yapılması için bir öneri sunacağım' Lübnan Başbakanı Diyab: 'Pazartesi günü Bakanlar Kuruluna erken seçim yapılması için bir öneri sunacağım' Lübnan Başbakanı Hassan Diyab, “Pazartesi günü Bakanlar Kuruluna erken seçim yap..
Somali'de Patlama ! Somali'de Patlama ! Somali'de bir stadyumun yakınlarında meydana gelen patlamada 8 kişi öldü, 14 kiş..
  EKONOMİ HABERLERİ
Merkez Bankası'ndan likidite yönetimi açıklaması Merkez Bankası'ndan likidite yönetimi açıklaması Merkez Bankası, Açık Piyasa İşlemleri çerçevesinde tanınan likidite imkân limitl..
Döviz Piyasasında Son Durum Döviz Piyasasında Son Durum Dolar 7,3200 liradan, euro ise 8,6070 liradan güne başladı.
Döviz Piyasasında Son Durum Döviz Piyasasında Son Durum Dolar 7,0620 liradan, euro ise 8,3990 liradan güne başladı.
  SİYASET HABERLERİ
AK Parti 19. yaşını kutluyor! AK Parti 19. yaşını kutluyor! Başkan Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde 14 Ağustos 2001'de kurulan Adalet ve Ka..
CHP'de konuşma yasağı CHP'de konuşma yasağı Ayasofya için “Açıklama yapmayın, tartışmaya girmeyin” talimatı veren Kılıçdaroğ..
Bakan Çavuşoğlu'ndan Yunanistan-Mısır arasındaki anlaşmaya tepki Bakan Çavuşoğlu'ndan Yunanistan-Mısır arasındaki anlaşmaya tepki Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Yunanistan ile Mısır arasında imzalanan anlaş..
TBMM Başkanı Şentop, Meclis'teki korona virüs vakalarını açıkladı TBMM Başkanı Şentop, Meclis'teki korona virüs vakalarını açıkladı TBMM Başkanı Mustafa Şentop, “Şu anda evden takip edilen personel sayısı 32, has..
  SAĞLIK HABERLERİ
Sağlıklı Bir Yaşam İçin Burundan Nefes Alın Sağlıklı Bir Yaşam İçin Burundan Nefes Alın Sağlıklı bir solunum fonksiyonu ve vücut için burundan soluk alıp vermenin esas ..
Burun kanamalarına dikkat! Burun kanamalarına dikkat! KBB Uzmanı Opr. Dr. Cüneyt Altunay, yaz mevsiminde artış gösteren burun kanamala..
  EĞİTİM HABERLERİ
Meslek seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler Meslek seçimlerinde dikkat edilmesi gerekenler Yüz binlerce öğrencinin merakla beklediği YKS sonuçlarının açıklanmasının ardınd..
2020-YKS tercihleri başladı 2020-YKS tercihleri başladı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Halis Aygün, 2020-Y..
Geleceğe 4. nesil üniversiteler yön verecek! Geleceğe 4. nesil üniversiteler yön verecek! Geleceğin mesleklerini ve bilim dallarını belirleyecek olan gençleri artık 4. ne..
  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
Henüz anket oluşturulmamış.
HABER ARŞİVİ
NAMAZ VAKİTLERİ
HAVA DURUMU
PUAN DURUMU
Takım O G M B A Y P AV
1 Başakşehir FK 34 20 5 9 65 34 69 +31
2 Trabzonspor 34 18 5 11 76 42 65 +34
3 Beşiktaş 34 19 10 5 59 40 62 +19
4 Sivasspor 34 17 8 9 55 38 60 +17
5 Alanyaspor 34 16 9 9 61 37 57 +24
6 Galatasaray 34 15 8 11 55 37 56 +18
7 Fenerbahçe 34 15 11 8 58 46 53 +12
8 Gaziantep FK 34 11 10 13 49 50 46 -1
9 Antalyaspor 34 11 11 12 41 52 45 -11
10 Kasımpaşa 34 12 15 7 53 58 43 -5
11 Göztepe 34 11 14 9 44 49 42 -5
12 Gençlerbirliği 34 9 16 9 39 56 36 -17
13 Konyaspor 34 8 14 12 36 52 36 -16
14 Denizlispor 34 9 17 8 31 48 35 -17
15 Çaykur Rizespor 34 10 19 5 38 57 35 -19
16 Yeni Malatyaspor 34 8 18 8 44 51 32 -7
17 Kayserispor 34 8 18 8 40 72 32 -32
18 MKE Ankaragücü 34 7 16 11 31 56 32 -25
Takım O G M B A Y P AV
1 Hatayspor 34 19 6 9 48 28 66 +20
2 BB Erzurumspor 34 18 8 8 42 26 62 +16
3 Adana Demirspor 34 17 7 10 71 43 61 +28
4 Akhisarspor 34 16 9 9 46 39 57 +7
5 Fatih Karagümrük 34 15 8 11 53 39 56 +14
6 Bursaspor 34 17 9 8 49 41 56 +8
7 Altay 34 14 8 12 48 37 54 +11
8 Keçiörengücü 34 13 10 11 33 28 50 +5
9 Ümraniyespor 34 12 14 8 48 51 44 -3
10 Menemenspor 34 11 12 11 42 46 44 -4
11 Giresunspor 34 12 14 8 39 47 44 -8
12 İstanbulspor 34 9 12 13 45 43 40 +2
13 Balıkesirspor 34 9 14 11 36 48 38 -12
14 Altınordu 34 8 13 13 37 44 37 -7
15 Boluspor 34 6 13 15 30 41 33 -11
16 Osmanlıspor FK 34 8 17 9 41 56 30 -15
17 Adanaspor 34 3 19 12 30 55 21 -25
18 Eskişehirspor 34 7 21 6 34 60 12 -26
Takım O G M B A Y P AV
1 Samsunspor 28 23 1 4 64 11 73 +53
2 Manisa FK 28 19 3 6 79 31 63 +48
3 Hekimoğlu Trabzon 28 17 7 4 51 34 55 +17
4 Sancaktepe FK 28 16 8 4 51 23 52 +28
5 İnegölspor 28 13 9 6 41 30 45 +11
6 Afjet Afyonspor 28 13 11 4 47 30 43 +17
7 Tarsus İdman Yurdu 28 14 13 1 45 39 43 +6
8 Pendikspor 28 11 10 7 40 39 40 +1
9 Sarıyer 28 11 10 7 34 33 40 +1
10 Zonguldak Kömürspor 28 9 10 9 35 37 36 -2
11 Çorum FK 28 11 14 3 36 42 36 -6
12 Hacettepe Spor 28 11 15 2 37 48 35 -11
13 1922 Konyaspor 28 9 13 6 38 45 33 -7
14 Kırklarelispor 28 8 11 9 25 41 33 -16
15 Başkent Akademi FK 28 9 15 4 37 41 31 -4
16 Amed Sportif 28 7 14 7 28 46 28 -18
17 Gümüşhanespor 28 7 17 4 31 57 25 -26
18 Şanlıurfaspor 28 0 27 1 10 102 14 -92
Takım O G M B A Y P AV
1 Serik Belediyespor 28 16 5 7 49 24 55 +25
2 24Erzincanspor 28 14 4 10 47 22 52 +25
3 68 Aksaray Belediyespor 28 14 6 8 43 27 50 +16
4 1928 Bucaspor 28 14 7 7 47 34 49 +13
5 Artvin Hopaspor 28 12 5 11 38 21 47 +17
6 Düzcespor 28 12 6 10 32 18 46 +14
7 Karaköprü Belediyespor 28 10 6 12 25 22 42 +3
8 Çatalcaspor 28 9 5 14 39 28 41 +11
9 Silivrispor 28 8 6 14 37 31 38 +6
10 Sultanbeyli Bld. 28 9 8 11 33 27 38 +6
11 Kızılcabölükspor 28 8 8 12 39 37 36 +2
12 Yomraspor 28 9 10 9 28 30 36 -2
13 52 Orduspor FK 28 7 7 14 21 20 35 +1
14 Çankaya FK 28 9 12 7 33 37 34 -4
15 Şile Yıldızspor 28 6 11 11 23 30 29 -7
16 Erzin Spor Kulübü 28 6 12 10 27 34 28 -7
17 Tokatspor 28 1 23 4 16 66 7 -50
18 Manisaspor 28 1 24 3 16 85 0 -69
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 26/07/2020 Kasımpaşa 3 - 2 Başakşehir FK
 25/07/2020 Göztepe 3 - 1 Sivasspor
 25/07/2020 Kayserispor 1 - 2 Trabzonspor
 25/07/2020 Konyaspor 2 - 3 Alanyaspor
 25/07/2020 Denizlispor 0 - 1 MKE Ankaragücü
 25/07/2020 Gençlerbirliği 0 - 3 Beşiktaş
 25/07/2020 Yeni Malatyaspor 0 - 1 Gaziantep FK
 25/07/2020 Fenerbahçe 3 - 1 Çaykur Rizespor
 24/07/2020 Antalyaspor 2 - 2 Galatasaray
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 19/07/2020 Osmanlıspor FK 4 - 3 Balıkesirspor
 19/07/2020 Eskişehirspor 0 - 3 Boluspor
 18/07/2020 Adana Demirspor 3 - 0 İstanbulspor
 18/07/2020 Hatayspor 3 - 1 Bursaspor
 18/07/2020 Akhisarspor 3 - 4 Ankara Keçiörengücü
 18/07/2020 Giresunspor 1 - 2 Altay
 18/07/2020 BB Erzurumspor 4 - 1 Ümraniyespor
 18/07/2020 Fatih Karagümrük 3 - 0 Adanaspor
 17/07/2020 Menemenspor 1 - 1 Altınordu
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 18/03/2020 Van Spor 2 - 1 Ergene Velimeşe
 15/03/2020 Bodrumspor 0 - 1 Bandırmaspor
 15/03/2020 Kardemir Karabükspor 0 - 1 Niğde Anadolu FK
 15/03/2020 Ergene Velimeşe 0 - 3 Tuzlaspor
 15/03/2020 Van Spor 0 - 1 Sakaryaspor
 15/03/2020 Sivas Belediyespor 0 - 3 Kastamonuspor
 15/03/2020 Kahramanmaraşspor 0 - 1 Kırşehir Belediyespor
 15/03/2020 Uşak Spor 3 - 0 Elazığspor
 14/03/2020 Etimesgut Belediyespor 1 - 2 Eyüpspor
Tarih Ev Sahibi Sonuç Konuk Takım
 18/03/2020 Artvin Hopaspor 0 - 1 Sultanbeyli Bld.
 18/03/2020 Yomraspor 1 - 0 Serik Belediyespor
 15/03/2020 Kızılcabölükspor 1 - 0 Erzin Spor
 15/03/2020 Manisaspor 0 - 4 68 Aksaray Belediyespor
 15/03/2020 Serik Belediyespor 0 - 0 Düzcespor
 15/03/2020 Sultanbeyli Bld. 2 - 2 Silivrispor
 15/03/2020 Çatalcaspor 1 - 1 24Erzincanspor
 15/03/2020 Tokatspor 1 - 2 1928 Bucaspor
 15/03/2020 Artvin Hopaspor 2 - 1 Çankaya FK
LİNKLER
Yukarı