Sivas escort Kocaeli masaj salonu

escort istanbul istanbul escort istanbul escort bayan

HABER AKIŞI

Ramazanda Sağlıklı Beslenme İpuçları...

 Tarih: 10-05-2019 18:23:00
Diyetisyen Ezgi Yaşar, “Ramazan ayında beslenmeyle ilgili sık yapılan hataların başında sahura kalkmamak ve iftarı hızlı yapmak geliyor” dedi.

Mayıs ayına denk gelen ramazanda oruç tutanlar, sahur ve iftar arasında yaklaşık 16 saat besin ve su almayacaklar. Bu uzun süren açlık ve susuzluk sonrasında yanlış beslenmenin kan şekerinin birden fazla yükselmesi, vücudun yağ oranının artması, hazımsızlık problemleri, vücut direncinin düşmesi ve bireyin daha verimsiz olması gibi rahatsızlıklara sebebiyet verdiğini söyleyen Özel Hayat Hastanesi Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Ezgi Yaşar, “Ramazan ayı içerisinde beslenme ile ilgili en sık yapılan hatalar, sahura kalkmamak, iftarı tek seferde tamamlamak, yeterince su içmemek, tatlı tüketim sıklığının ve porsiyonun hızlı olması ve hareketsiz kalmaktır” dedi. 


“İftarda 10 dakika ara vermeye çalışın” 
Diyetisyen Ezgi Yaşar oruç sonrasında sağlıklı bir iftar öğünü yapmak için oruç açılırken suyun yanında mutlaka 1 - 2 adet kuru meyve, 1 - 2 adet zeytin veya 1 tüm ceviz içinin de tüketilmesi gerektiğini söyleyerek, “Su tüketimini en fazla 2 bardak ile sınırlandırmak mide hacminin su ile dolmaması, içilen suyun çok soğuk olmaması da mide hassasiyetlerinin oluşmaması açısından oldukça önemlidir. Uzun açlık sonrasında kuru meyve yanında sağlıklı yağ içeriği olan zeytin ya da ceviz ile oruç açılması kan şekerinin yavaş yükselmesini sağlar. Böyle bir başlangıç sonrasında mutlaka çorba ve yanında yoğurt, ayran, cacık, peynir gibi protein kaynağı ile davam edilmelidir. Bu beslenmeye bireyin ihtiyacına uygun olarak 1 üçgen dilim pide de eklenebilir. Ana yemeğe geçilmeden önce ise 10 dakika kadar ara vermek ve hareket etmek enerji harcaması sağlayacağı için tüketilen öğünün direkt yağ olarak depolanmasını engeller. İftarın son kısmında ise etli sebzeli yemek, kuru baklagil yemeği, kırmızı et, tavuk, balık gibi protein içeriği yüksek bir ana yemek ve yine bireyin ihtiyacına göre 1 üçgen dilim pide tüketmek doğru bir iftar şekli olacaktır” dedi. 


“Tatlı tüketimi her akşam olmamalı” 
Ramazanın olmazsa olmazlarından tatlı tüketimi konusunda da tavsiyelerde bulunan Yaşar, “Eğer kişi erken yatmıyorsa ve insülin direnci ya da diyabet gibi kronik bir hastalığı bulunmuyorsa iftardan yaklaşık 2 saat sonra, 1 - 2 top dondurma veya sütlü tatlı tüketebilir. Tatlı tüketiminin her akşam olmaması, ramazan ayı içerisinde kilo kontrolünün sağlanması için oldukça önemlidir. Tatlı yerine iftar sonrası 1 - 2 porsiyon taze meyve tüketimi günlük posa desteklenmesi, yeterli vitamin ve mineral alımı ve ramazan ayında sıklıkla görülen kabızlık problemlerinin önlenmesi açısında oldukça önemlidir” diye konuştu. 


“Şekerli ve asitli içeceklerden uzak durun” 
Ramazanda yeterli su tüketiminin çok önemli olduğunu vurgulayan Yaşar, “İftar ile sahur arasındaki zamanda, normal günde tüketilmesi gereken su miktarı mutlaka içilmelidir. Özellikle sıcak günlerde ter ile kaybedilen sıvının yerine konması, vücudun dehidrate olmaması, iştah kontrolü ve kabızlık şikayetleri yaşanmaması için su tüketimine mutlaka özen gösterilmelidir. Gün içerisinde ter ile kaybedilen sıvıyla beraber mineral kaybının da tamamlanması için tansiyon problemi olmayan bireyler iftar ile sahur arasında 1 bardak kadar sade maden suyu içmelidir. Ancak şekerli ve asitli içeceklerden mutlaka kaçınılmalıdır” ifadelerini kullandı. 


“Sahurda proteni yüksek, kahvaltı türü öğün tercih edilmeli” 
Ramazanın son öğünü olan sahurda ise protein açısında zengin ve kahvaltı türü bir yemek tercih edilmesi gerektiğini belirten Yaşar, “Sahurda hafif bir beslenme midenin daha geç boşalmasına, tokluk hissinin daha uzun olmasına, kan şekerinin gün boyunca daha kontrollü olmasına yardımcı olur. Sahurda peynir, yumurta, posa içeriği yüksek olan tam buğday veya tahıl ekmek, mevsime uygun domates, salatalık, biber, yeşillikler örnek bir menü olabilir. Ezana 5 - 10 dakika kala da ayran, ya da süt gibi sıvı protein alımı ise tokluk hissini uzatır ve kan şekeri dengesini sağlar” dedi. 


“Tuz içeriği yüksek yiyeceklerden kaçının” 
Diyetisyen ve Beslenme Uzmanı Ezgi Yaşar, oruç tutan bireylerin tercih etmemesi gereken besinleri ise şöyle sıraladı; “Oruç tutan kişilerin tuz içeriği yüksek ve gün içerisinde susuzluk hissini artıracak olan turşu, zeytin, konserve gıdalar, sucuk, salam, pastırma gibi şarküteri ürünleri, kavrulmuş ceviz, fındık, badem, çekirdek gibi kuruyemişlerden uzak durmaları gerekir. Bunlar hem gün içerisinde daha erken susamaya neden olacak hem de vücutta su tutulumu yapılacağı için tüketilen suyun vücutta yeterince kullanılamamasına neden olacaktır.” 

ANAHTAR KELİMELER
  YORUMLAR YORUM YAP | 0 Yorum
  DİĞER SAĞLIK HABERLERİ
  BURSA HABERLERİ
Ortalık Savaş Alanına Döndü! Ortalık Savaş Alanına Döndü! Bursa'nın Orhangazi ilçesinde bir alışveriş merkezinin kliması patladı. 80 daire..
Nefes Kesen Açılış... Nefes Kesen Açılış... Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından tertiplenen Türk Dünyası Ata Sporları Şen..
Uludağ'da Dolu Dolu Festival Uludağ'da Dolu Dolu Festival Aklı 'gece-gündüz' bilimde olanların festivali diye adlandırılan Astrofest 2019'..
Bursa'da Arkadaşını Vuran Adam... Bursa'da Arkadaşını Vuran Adam... Bursa'da tartıştığı arkadaşını başından vuran zanlı, çıkarıldığı mahkemede "Dold..
  BURSASPOR HABERLERİ
Takım Otobüsü Geri Alındı Takım Otobüsü Geri Alındı Bursaspor, Fenerbahçe ile oynayacağı hazırlık maçına hacizden dün akşam aldığı t..
SMS Kampanyası Başlatılacak SMS Kampanyası Başlatılacak Bursaspor yönetimi, kulübü mali sıkıntıdan çıkartmak için valilik önderliğinde ..
Bursaspor'a 3 Milyon Kazandırdı Bursaspor'a 3 Milyon Kazandırdı Bursaspor'un genç file bekçisi Okan Kocuk, Galatasaray ile anlaşmaya vardı.
Bursaspor İçin Bir Araya Geldiler Bursaspor İçin Bir Araya Geldiler Bursa Valisi Yakup Canbolat ile beraberindeki Bursa protokolü, Bursaspor Başkanı..
  DÜNYA HABERLERİ
Rusya'dan Türkiye'ye Teklif Rusya'dan Türkiye'ye Teklif ABD’nin F-35 programından Türkiye’yi çıkarma kararının ardından Rusya’dan Türkiy..
 Kuveyt Çöllerinde Rekor Kırdı! Kuveyt Çöllerinde Rekor Kırdı! Milli SİHA Bayraktar TB2, Kuveyt’te katıldığı demo uçuşunda kendine ait en uzun ..
Dışişleri Bakanlığı'ndan ABD'nin F-35 kararına tepki Dışişleri Bakanlığı'ndan ABD'nin F-35 kararına tepki Dışişleri Bakanlığı, ABD Savunma Bakanlığının S-400 hava savunma sisteminin teda..
Pentagon'dan F-35 açıklaması: 'Türkiye'nin katılımı askıya alındı' Pentagon'dan F-35 açıklaması: 'Türkiye'nin katılımı askıya alındı' ABD Savunma Bakanlığı, Türkiye’nin F-35 programının olan katılımının askıya alın..
  EKONOMİ HABERLERİ
Araç Sahiplerine Müjde! Araç Sahiplerine Müjde! Benzinin litre fiyatına geceyarısından itibaren geçerli olmak üzere indirim geld..
Altın Piyasasında Son Durum... Altın Piyasasında Son Durum... Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 261,20 lira oldu. ..
Döviz Piyasasında Son Durum Döviz Piyasasında Son Durum Serbest piyasada dolar 5,6490 liradan, euro ise 6,3610 liradan güne başladı.
Piyasalarda Son Durum... Piyasalarda Son Durum... Serbest piyasada 24 ayar külçe altının gram satış fiyatı 258,40 lira oldu. ..
  GÜNDEM HABERLERİ
Sıcaklık Yükseliyor! Sıcaklık Yükseliyor! Meteoroloji Genel Müdürlüğünden alınan son bilgiye göre, hava sıcaklığının batı ..
Başkan Erdoğan Açıkladı... Başkan Erdoğan Açıkladı... Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Düzce’de yaşanan sel ve heyelanlara ilişkin ..
Aydın'da 1 Litre Gazdan... Aydın'da 1 Litre Gazdan... Türkiye’nin farklı bölgelerinde 20 yılı aşkın bir zamandır otomobil ve sanayi ti..
  SİYASET HABERLERİ
Bahçeli'den Önemli Açıklama Bahçeli'den Önemli Açıklama Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı Devlet Bahçeli, 3T ziyaretleri kapsamın..
Erdoğan'dan Kıbrıs Mesajı Erdoğan'dan Kıbrıs Mesajı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'dan 20 Temmuz Barış ve Özgürlük Bayramı dola..
TBMM Tatile Girdi TBMM Tatile Girdi Türkiye Büyük Millet Meclisi tatile girdi.
  SAĞLIK HABERLERİ
Dikkat Uzmanlar Uyarıyor! Dikkat Uzmanlar Uyarıyor! Sağlıksız yeme davranışlarını sürdüren ve kilo vermeyi zorlaştıran pek çok etmen..
Yükselen Trend 'Suda Doğum' Yükselen Trend 'Suda Doğum' Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Hatice Taşlı, suda doğumun ağrı kesic..
Kıyas Çocuğu Tüketiyor! Kıyas Çocuğu Tüketiyor! Klinik Psikolog Nilay Gürtaş, 2019 Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YKS) sonuçların..
Havuz Keyfiniz Kabusa Dönüşmesin! Havuz Keyfiniz Kabusa Dönüşmesin! Medicana Bursa Hastanesi Kulak Burun Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Uzmanı Op. Dr...
  EĞİTİM HABERLERİ
YKS Tercih Kılavuzu Yayınlandı YKS Tercih Kılavuzu Yayınlandı 2019 Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı (YKS) tercih kılavuzu yayınlandı. YKS terc..
Yks Sonuçları açıklandı Yks Sonuçları açıklandı ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Halis Aygün, gece saatlerinde yaptığı açıklama ile YKS sı..
  • BUGÜN ÇOK OKUNANLAR
  • BU HAFTA ÇOK OKUNANLAR
  • BU AY ÇOK OKUNANLAR
Henüz anket oluşturulmamış.
HABER ARŞİVİ
LİNKLER
Yukarı